måndag 23 juli 2012

Välja matfilosofi

Hm, det där att välja matfilosofi är ju inte helt enkelt. Jag har räknat points och det har gått bra en gång i tiden. Man kan räkna kalorier. Nu pratas det mycket GI. Jag har även provat LCHF och det kändes ganska bra. Och vitt mjöl och socker kan vara farligt för oss enligt en del. Vad som egentligen är bäst får väl forskningen visa i framtiden. Tills dess får man väl välja det man själv känner passar bäst. Hm, och välja själv: Jag har haft svårt att välja filosofi, så all mat funkar väl på någon metod, så då kan man lite gärna äta allt?..? Nja, DEN metoden fungerar ju lite sämre. Bevisligen. :-)

Hur ska jag då välja filosofi nu, denna gång? Jag tänkte nog äta av det mesta. Men inte massor. Och bara smaka av det allra sötaste och fetaste. Och fylla på med grönsaker. Och verkligen se till att motionen blir av. Inte helt olikt Viktvärktarna kanske? Typ att räkna kalorier men ändå inte räkna? Mm, så får det iaf bli.

Måste också avslöja att jag iaf inte verkar göra fel. Idag visade vågen 74,4! Jag förstår att skillnaden från i förrgår inte egentligen kan vara så stor. Men det är iaf åt rätt håll!!

Kram Mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar