söndag 22 juli 2012

Att må gott - meningen med allt?

Att må gott, vad betyder det? Här tänkte jag skriva om vad det betyder för mig. Iaf när det gäller mat, vikt och kropp.

Var är jag just nu? Jag är pinsamt missnöjd med min vikt. Väger 76,1. Jag skäms verkligen för att säga det. Men det är ju svårt att låtsas som att jag väger något annat. Som 62... Fast det är det jag vill, ungefär. Och vem ska jag skylla på då att det avviker en smula? Ja, man (jag) blir ju besviken på sig själv. Hm.

Å andra sidan vill man ju känna att man duger som man är. Och att jag verkligen kan unna mig godsaker. Äta rejält och så. Det vill man ju också kunna. Och det är jag ganska duktig på. Men det ger effekter...

På den här bloggen tänkte jag iaf dela med mig av våndor, funderingar och förhoppningsvis glädjeämnen, på vägen mot mitt mål. Mitt mål att må gott. Att väga runt sissådär 62 (låter orimligt just nu, men...) och att vara liiiite mer tränad.

Häng med mig på resan!

Kram Mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar