måndag 23 juli 2012

Vad är lagom?

Om jag ska börja gå ner i vikt, vill jag gärna börja rejält. Så att man märker resultat. Och blir motiverad av det. Samtidigt är det ju svårt att hålla en strikt diet. Och lätt att känna sig misslyckad om något litet brister. Det är väl egentligen både roligare och bättre att hitta en diet som håller i längden?

Just nu är det ju också semester-tider. Vi grillar och umgås. Kanske ett glas vin, eller två. Såser hör till, och min man gör supergod både aioli och bearnaisesås. Hur kan man avstå från det? Och är det socialt? Just nu försöker jag ta LITE av det. Istället för att "unna mig". Mycket.

Och så är det kalas. Igår var vi på ett födelsedagskalas med MYCKET olika godsaker. Hembakta och folk har ansträngt sig. Då vill man ju vara artig också. Förutom att det är gott. Men jag tog ganska lite. Istället för att unna mig, mycket.... Och sen sprang jag efteråt. På kvällen såg jag till att äta tzatsiki och bara SMAKA på bean; Känner mig nöjd!

Kram Mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar