måndag 30 juli 2012

Hur kan hon vara så fet?

Döma andra. Det vill vi ju inte. Ändå gör vi väl det. Mer eller mindre. Men något jag har svårt för är att ondgöra sig kring hur fet någon är. "Huuur kan hon tillåta sig att blir så tjoooock?"

Det är inte så svårt. Nu har jag väl inte varit riktigt fet någon gång, men ändå varit på den vägen. Jag vet vart den vägen leder. Jag vet också hur synd man kan tycka om sig själv. Och hur självdestruktiv man kan bli. Och att choklad då faktiskt kan kännas värt att unna sig. Mycket choklad. Eller chips. När jag ändå håller på. Det är ju gott.

Och när man inte är nöjd med sig själv är det faktiskt skönare att gömma sig hemma. Mysa i soffan blir bästa aktiviteten. Det är inte så svårt.

Därför FÖRSÖKER jag iaf att inte döma rundare. Man vet inte hur det är förrän man varit där själv. Och det är inget roligt ställe att vara. Där mår man inte gott.

-Rå om er!

Kram Mig

1 kommentar:

  1. Skulle kunna tro att det var jag som bloggar!!! Måste också ta tag i det hela.nu!!
    Kram Carina S

    SvaraRadera