tisdag 7 augusti 2012

Jobb + GI = sant?

Jo jag har börjat jobba igen nu. Förut hade jag semester och mao all tid i världen att planera och laga min mat. Fast blir det eg så annorlunda? Jag jobbar på en skola och där bjuds det ju på skollunch, vilket är uuunderbart! Jag kan enkelt fylla min tallrik med olika sorters grönsaker som det bjuds på varje dag. Och oftast är faktiskt dagens protein i en annan bytta, skilt från dagens kolhydrater. Igår köttbullar och makaroner. Idag fisk och potatis. Och sen finns det ofta någon sås bredvid. Hur bra kan man ha det eg??

Hemma då? På semestern gjorde vi ofta omeletter någon gång med stekt bacon. Nu går ju fil så klart snabbare. Ett klyftat äpple lyfter morgonen.

Igår gjorde jag en kvällsmat som blev mumma. Klassiskt eg. men ändå så gott: Lax på bädd av spenat. Jag brie och lite crème fraîche ovanpå.

I flera dagar nu har jag varit sugen på kex. Och nog gick det att hitta GI-kex. De blev bara gjorda på frön! Toppat med lite flingsalt blev de mycket spröda och goda!

73,8

Kram Mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar