onsdag 20 februari 2013

Detoxdags!!

Hösten gick OK, men sen...

Jo, julen gick också rätt OK. Åt inte helt nyttigt och började med en del kolhydrater, men inte så mycket eg. Och vikten låg still trots allt. Men januari... För att inte prata om februari! Jag började med att äta lite som innan. Före hösten sundare och mer välmående livsstil. Jag gled liksom oförsynt tillbaka. Utan några som helst svårigheter faktiskt. Träningen minskade. I januari....

Men nu i februari! Då har jag liksom bestämt mig att jag ska börja GI igen. Sen. Lite senare än nu. Och vet ni, då blev det faktiskt helt OK att moffa först. Att passa på att äta bröd, godis, chips och snabbmat av alla slag. Jag ska ju ändå leva utan det sen. Bäst att äta allt nu. Medan jag får.

...logik? Nja... Inte den bästa i alla fall. Och det har fått mig att börja trava uppåt på fet-skalan. Faktiskt så pass att det nu får vara nog! Efter att ha moffat nästan en hel kebabrulle igår känner jag mig inte precis som ett malt energiknippe... Fet, trött, och humör efter sockernivå. Jag är värd att må bättre än så! Och kanske hade filmen Suersize me något med det hela att göra. Den gör mig inte direkt sugen på skräpmat! Något att se när motivationen tryter mao.

Så nu får det vara nog! Idag började jag min detox. Ja, ingen extremkost på något sätt alltså. Bara samma låga GI-kost som jag levt på förr. Har jag gjort det förut ska det funka igen! Håll tummarna och må gott du med!

71,3

Kram L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar