lördag 6 oktober 2012

Höst = moffa i soffa...?

Höstrusk och mörka kvällar. Det blir inte lika aktivt då. Min latmask gror och mår allt bättre... Som tur är står vikten still iaf. Än så länge. Hur ska jag hitta tillbaka till det aktiva synsättet?

Och choklad är gott. Och salta nötter. Jag kan iaf delge er ett supersmarrigt recept på brownies...;

Ingredienser
150 g minst 70% choklad
75 g smör
2 stora ägg
50 g pekannötter (delade)

Gör så här
Börja med att ställa ugnen på 175 ºC. Smält sen smöret i en kastrull och låt chokladen smälta i det varma smöret. Vispa sedan ägg med din elvisp. Rör sedan ihop allt. Tillsätt nötterna och rör om. Häll sedan ut smeten i 8 muffinsformar och grädda i ugnen i ca 7 min. Servera med vispad grädde.

Mumma!!

69,5

Kram Mig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar